Acest site utilizează Cookie-uri pentru îmbunatățirea experienței de navigare a vizitatorilor. In continuare vă prezentăm modul în care aceste cookie-uri sunt utilizate, de ce sunt importante, ce fel de date conțin și cum se pot dezactiva.
1. Ce sunt Cookie-urile?
Cookie-ul ” (termen cunoscut si ca “browser cookie” sau “HTTP cookie” sau pur si simplu“cookie” ) este un fisier de mici dimensiuni, care va fi stocat pe computerul, terminalul mobil sau alte echipamente ale unui utilizator de pe care se acceseaza internetul. Cookie-ul este instalat prin solicitarea emisa de catre un server web catre un browser web (ex: Internet Explorer, Chrome) si este complet “pasiv”, adica nu contine programe software, virusi sau spyware si nu poate accesa sub nicio forma informatiile stocate pe hard drive-ul utilizatorului.
Cookie-ul este instalat prin solicitara emisa de catre un web-server unui browser (ex: Internet Explorer, Firefox, Chrome) si este complet “pasiv” (nu contine programe software, virusi sau spyware si nu poate accesa informatiile de pe hard driveul utilizatorului).
Un cookie este format din 2 parti: numele si continutul sau valoarea cookie-ului. Mai mult, durata de existenta a unui cookie este determinata; tehnic, doar webserverul care a trimis cookie-ul il poate accesa din nou in momentul in care un utilizator se intoarce pe website-ul asociat webserverului respectiv.
Cookieurile sunt administrate de webservere. Durata de viata a unui cookie poate varia semnificativ, depinzand de scopul pentru care este plasat. Unele cookie-uri sunt folosite exclusive pentru o singura sesiune (session cookies) si nu mai sunt retinute odata de utilizatorul a parasite website-ul si unele cookie-uri sunt retinute si refolosite de fiecare data cand utilizatorul revine pe acel website (‘cookie-uri permanente‘). Cu toate aceste, cookie-urile pot fi sterse de un utilizator in orice moment prin intermediul setarilor browserului.
2. La ce sunt folosite Cookie-urile?
Fisierele de tip cookie-uri sunt utilizate exclusiv de catre browserele web si fac posibila recunoasterea terminalului utilizatorului si prezentarea continutului intr-un mod cat mai relevant, adaptat preferintelor utilizatorului.
Cookie-urile asigura utilizatorilor o experienta placuta de navigare si sustin eforturile noastre de a oferi servicii comfortabile utilizatorilor site-ului nostru. De exemplu, preferintele in materie de confidentialitate online, cosul de cumparaturi sau publicitate relevanta. De asemenea, sunt utilizate in pregatirea unor statistici anonime agregate care ne ajuta sa intelegem cum un utilizator beneficiaza de paginile noastre web, permitandu-ne imbunatatirea structurii si continutului lor, excluzand indentificarea personala a utilizatorului.
Anumite sectiuni de continut de pe unele site-uri pot fi furnizate prin intermediul unor terte parti/furnizori (ex: news box, un video sau o reclama). Aceste terte parti pot plasa de asemenea cookieuri prin intermediul site-ului si ele se numesc “third party cookies” pentru ca nu sunt plasate de proprietarul website-ului respectiv. Furnizorii terti trebuie sa respecte de asemenea legea in vigoare si politicile de confidentialitate ale detinatorului site-ului.
3. Ce Cookie-uri folosim?
In prezent utilizam Cookie-uri per sesiune si Cookie-uri fixe. Cookie-urile per sesiune sunt fisiere temporare care raman in terminalul utilizatorului pana la terminarea sesiunii sau inchiderea aplicatiei (browser-ului web). Cookie-urile fixe raman pe terminalul utilizatorului pe o perioada predefinita individual in parametrii de functionare a fiecarui Cookie sau pana cand sunt sterse manual de catre utilizator.
O vizita pe acest site poate plasa cookie-uri cu urmatoarele scopuri:
- Cookie-uri de performanta a site-ului (necesare pentru functionarea site-ului)
- Cookie-uri de analiza a vizitatorilor (necesare pentru functionarea site-ului)
- Cookie-uri de inregistrare (necesare pentru functionarea site-ului)
- Cookie-uri pentru geotargetting
- Cookie-uri pentru publicitate oferite de Facebook si Google
4. Ce fel de date contin Cookie-urile
Cookie-urile in sine nu solicita informatii cu caracter personal pentru a putea fi utilizate si, de regula, nu identifica in mod individual utilizatorii de internet ci doar ajuta la identificarea dispozitivului de pe care este accesat site-ul. Datele colectate prin utilizarea Cookie-urilor ajuta la facilitatea anumitor functionalitati pentru utilizator. Toate informatiile colectate de Cookie-uri sunt criptate intr-un mod care face imposibil accesul persoanelor neautorizate la ele si sunt folosite in comunicarea dintre serverul web si browserul web.
5. Stergerea Cookie-urilor
In general, o aplicatie folosita pentru accesarea paginilor web permite salvarea Cookie-urilor pe terminal in mod implicit. Aceste setari pot fi schimbate in asa fel incat administrarea automata a Cookie-urilor sa fie blocata de browser-ul web sau utilizatorul sa fie informat de fiecare data cand Cookie-uri sunt trimise catre terminalul sau. Informatii detaliate despre posibilitatile si modurile de administrare a Cookie-urilor pot fi gasite in zona de setari a aplicatiei (browser-ului web). Limitarea folosirii Cookie-urilor poate afecta anumite functionalitati ale paginii web.
5. De ce sunt importante cookie-urile?
Cookie-urile reprezinta unul dintre cele mai importante aspecte care stau la centrul functionarii eficente a Internetului. Acestea contribuie la generarea unei experiente de navigare adaptate preferintelor si intereselor fiecarui utilizator, facand intreaga experienta de navigare mai usoara.
Refuzarea sau dezactivarea Cookie-urilor este un drept individual si poate face anumite site-uri web imposibil de utilizat. De asemenea, refuzarea sau dezactivarea Cookie-urilor nu inseamna ca nu veti mai primi mesaje publicitare in mediul online, ci doar ca in afisarea acestor mesaje nu se va mai tine cont de preferintele si/sau interesele evidentiate prin comportamentul de navigare, colectat in mod normal de catre Cookie-uri pentru afisarea de continut relevant pentru utilizator.
Cookie-urilor care nu necesita inregistrarea sau autentificarea utilizatorului prin intermediului unui cont pot avea urmatoarele atributii:
- Adaptarea continutului in functie de preferintele utilizatorului – categorii de produse si servicii
- Afisarea de oferte adaptate in functie de interesele utilizatorilor
- Setarea si afisarea diferitelor filtre setate de utilizator (filtre de protectie a copiilor privind continutul pe Internet, functii de Safe Search, Family Mode)
- Setari privind limitarea numarului de afisaria unei reclame pentru un anumite grupuri de utilizatori sau chiar afisarea preturilor si ofertelor pentru diferite grupuri de utilizatori
- Masurarea si optimizarea diferitelor tipuri de continut prin intermediul serviciilor de tip Analytics – care ajuta la monitorizarea si confirmarea traficului pe un site web, modul in care un utilizator ajunge pe un site web (surse: motoare de cautare, trafic direct, din alte website-uri etc) si implicit imbunatatirea site-ului web in beneficiul utilizatorilor
6. Securitate si confidentialitate
Cookie-urile nu sunt virusi. Acestea folosesc un format de tip plain text care este criptat de catre browserul web pentru a nu putea fi accesate de catre persoane neautorizate. Cookie-urile, atat cele fixe cat si per sesiune, nu contin bucati de cod si un pot fi executate, nu pot auto-rula, nu se pot replic, prin urmare nu pot fi considerate virusi deoarece nu indeplinesc aceste functii.
Cookie-uri pot fi utilizate totusi in scopuri negative de catre alte programe cu caracter rau intentionat care pot rula pe dispozitivele vizitatorilor deoarece stocheaza informatii despre preferintele si istoricul de navigare, atat pe un site anume cat si pe alte site-uri.
Multe solutii de tip anti-spyware detecteaza si marcheaza Cookie-urile pentru a fi sterse in cadrul procedurilor de detectie/scanare/stergere, situatie valabila uneori si in cazul anumitor programe de tip anti virus.
In general majoritatea browserelor web si dispozitivelor de accesare a Internetului dispun de sisteme si setari de confidentialitate privind diferite nivele de securitate si acceptare ale Cookie-urilor, precum si valabilitatea acestora, stergerea automata dupa ce utilizatorul a vizitat un anumit site web sau dupa inchiderea browserului web.
Protectia datelor personale si a identitatii este foarte importanta si reprezinta un drept legitim al fiecarui utilizator de internet. Este recomandat ca fiecare utilizator sa stie care sunt potentialele probleme pe care le pot crea cookie-urile, deoarece prin intermediul acestora se trimit informatii in ambele sensuri, intre browser si website.
Daca un atacator sau o persoana neautorizata intervine in comunicarea dintre browser si website, datele pot fi interceptate. Acest lucru se poate intampla, insa foarte rar, in cazul in care utilizatorii folosesc un calculator nesecurizat sau sunt conectati la o retea wireless nesecurizata, fara un antivirus/firewall activ.
Daca un website nu solicita browserului web sa utilizeze exclusiv canale criptate, atacatorii pot folosi aceasta vulnerabilitate pentru a pacalii browserele si pentru a trimite sau solicita infromatii prin canale nesecurizate. Aceste infromatii pot fi utilizate ulterior in scopuri negative.
Este extrem de important ca utilizatorii sa fie atenti atunci cand aleg metoda de conectare la Internet si implicit sa tina cont de toate masurile de protejare a informatiilor personale de care dispun, cum ar fi conectarea la internet doar din locuri cu conexiune securizata, utilizarea de dispozitive securizate, utilizarea unui antivirus, atentie sporita la accesarea si introducerea de date personale in locuri si terminale publice de acces la internet, utilizarea unor parole sigure si complexe etc.
Mai multe informatii privind accesarea si personalizarea acestor setari pot fi consultate in urmatoarele surse:
Pentru setarile cookie-urilor generate de terti, puteti consulta si site-ul:
Am incercat si eu experimentul destul de recent (in urma cu aprox. jumatate de an ) cu un canal de youtube… Concluzia mea este ca adsense plateste mai degraba mai slab decat inainte cel putin atunci cand vine vorba de youtube, cu siguranta. Cred ca se merita mai bine afilierea directa la site-urile mari de cumparaturi de afara sau interne, casino-uri, site-uri de poker si pariuri sportive online, platforme de tranzactionare forex etc., care ofera un procent direct din incasarile obtinute de la vizitatorii veniti din reclama ta. Pana la urma Adsense asta face…. este un intermediar.
Google Adsense nu intermediaza sub nici o forma reclama catre site-urile de poker, casino sau alte chestii de genul asta. Majoritatea sunt considerate frauduloase si nu sunt acceptat din start in platforma Google Adwords. Sunt alte tool-uri de monetizare asemanatoare cu Google Adsense care accepta asa ceva. Tocmai de aici apare confuzia.
Nu am spus ca intermediaza reclama catre site-urile de poker ci ca intermediaza reclama, cand am spus ,,pana la urma adsense asta face” ma refeream la faptul ca coloaboreaza direct cu cel care este interesat sa isi faca reclama si iti sugeram acelasi lucru. Sa iti dau un exemplu : Anumite site-uri de cumparaturi sunt promovate atat prin Adsense cat si prin afiliere directa a proprietarilor de website-uri carora le ofera procente de 8 -15 chiar 18% din vanzarile catre utililizatorii veniti din reclama acestora. Se poate deduce logic faptul ca Adsense primeste un procent asemanantor de la site-urile respective din care iti arunca si tie, proprietarul de site, un os ( cativa centi, in cel ma bun caz ) . Affilierea cu site-urile de poker, pariuri etc erau exemple de alternative mult mai rentabile decat adsense. Cred ca daca o sa analizezi putin , o sate convingi. Daca nu, spor la facut bani cu Adsense ! 🙂
Sunt total de acord cu ceea ce spui in privinta colaborarilor directe pe baza de afiliere intre publisher si vanzator. Se pot scoate mai multi bani din generarea de vazari prin afiliere (CPS) pentru magazine. Totusi, ai o idee gresita asupra modului in care lucreaza Google Adsense care este un tool exclusiv pentru publisheri, nu pentru advertiseri. Google Adwords este tool-ul pentru cei care doresc reclama, indiferent de natura clientului, magazin online, magazin fizic, service, teatru, cinema etc. De asemenea, nici Google Adsense si nici Google Adwords nu primesc comisioane din generarea de vanzari (CPS). Ambele servicii functioneaza doar prin CPC si CPM (Cost Per Click si Cost Per Mile). Prin urmare, daca tu afisezi o reclama prin Google Adsese iar eu intru la tine pe site si dau click pe ea, ba chiar mai mult, achizitioneze ceva de la magazinul ala, Google nu primeste comision de 10-15% din vanzarea respectiva. In schimb, atat Google cat si publisherul primesc bani raportandu-ne la matematica de baza setata de catre advertiser in functie de bugetul lui, prin CPS sau CPM.
Exemplu: magazinul X vrea reclama si are buget 100 lei. Se duce la Google Adwords, creaza o campanie pe x zile in care spune ca plateste cate 0.10 bani pe fiecare click. Google Adsense afiseaza reclama magazinului X, in functie de setarile pe care magazinul le doreste, pe site-urile celor care au implementat ads-uri. Atunci cand cineva face click pe reclama, Google primeste un procent mic doar din acei 0.10 bani alocati click-ului. De asemenea, insisti cu site-urile de poker si exemple care sunt penalizate pe internet. Daca faci un site in care afisezi reclame naspa, nu spun ca nu o sa faci bani sau ca nu platesc aia mai bine ca Google Adsense, insa exista riscul sa nu primesti banii (au mai existat mii de cazuri de genul asta) si chiar mai mult, site-ul tau sa fie efectiv scos din rezultatele pe Google, Bing si asa mai departe. Inca sunt multe domenii atat .com cat si .net, dar mai ales .info (pentru ca au fost ieftine), care sunt restrictionate atat din afisarea in Google/Bing cat si de catre Facebook. Iti recomand cu caldura sa studiezi mai bine ce vrei sa faci si cum.
Si apropo de bani. Se pot scoate foarte multi chiar si cu Google Adsense. Insa trebuie sa iti optimizezi foarte bine spoturile, sa stii ce vrea lumea, unde e bine sa fie plasata reclama si nu in ultimul rand, cel mai important aspect este traficul. Am un prieten care scoate cate 150~200 dolari in fiecare luna, inca de la lansarea serviciilor Adsense si Adwords.
Cineva imi semnala un alt aspect. El considera google, ca si facebook, un fel de „Godfather”, caruia trebuia sa-i platesti din cand in cand taxa de protectie pentru a te lasa in pace ori chiar a fi in top.
Acel amic observase 2 lucruri:
– Site-urile care platesc, chiar si sume infime, pentru ad-words stau MULT mai bine pe cautari organice;
– Cele care au ad-sense, deci sunt PARTENERI google, stau iarasi mai bine pe multe cautari.
Google, desi nu vrea sa recunoasca, incurajeaza site-urile si blogurile sa foloseasca ad-sense-ul. Daca nu l-ar folosi nimeni, nimeni nu ar mai plati reclama pentru el, nu? In plus, google chiar asa considera: bai, ok, nu ai bani sa-mi dai, dar puneti acolo niste locuri pt ad-sense, sa pot incasa bani de la altii pe seama ta.
Valabil si pe facebook.
Eu inca n-am pus, dar ma gandesc serios s-o fac. Repet, nu pt banii pe care i-as castiga, ci pt efectele nespuse si indirecte pe care le voi avea.
Este posibil ca Google sa monitorizeze ceva mai atent continului site-urilor care afiseaza ads-uri. Insa cam atat. Daca Google ar promova mai sus website-urile cu ads-uri se poate considera concurenta neloiala. Desi nu cred ca ii poate cineva condamna pentru treaba asta, nu cred este practicata.
Microsoft a avut o mare problema, din care n-a mai iesit nici acum, cu IE si Windows. Problema era strict de imagine si de comunicare. Atat de mare a fost problema incat acum lumea nu foloseste din principiu browserul Microsoft, chiar daca el AR PUTEA fi mai bun decat celelalte.
Google, pe de alta parte, investeste o tona de bani in comunicare. Ei preintampina astfel de probleme. Google ar putea cadea mai repede decat Microsoft: in fond, pe tine nu te leaga nimic de google, daca maine tu si altii nu vor mai vrea sa caute pe google, ci pe bing, NIMIC nu te leaga, nici macar temporar. Deci google nu are cum sa recunoasca asta si investeste indeajuns de multi bani in comunicare incat sa se creada ca nu are astfel de practici.
Nu zic ca le are, nu bag mana-n foc, zic doar ca daca le-ar avea, are indeajuns de multi bani incat sa le acopere. Cel putin momentan.
Ca idee, insa, Google e direct interesat ca tu sa ai ad-sense pe margine. Tu si cat mai multi oameni.
Si ca sa inchei, te intreb: daca dupa o luna de ad-sense ai constata ca ti s-a imbunatatit traficul, cel organic sa zicem, dar ai scos 20 de euro efectiv din ad-sense, l-ai pastra sau l-ai scoate?
Omiți niste lucruri extrem de importante. In primul rand profiturile Google nu se bazează pe banii facuti din advertising si publishing. E drept ca scot o suma de bani măricică însă esti naiv daca ai impresia ca asta e activitatea care ii îngrijorează prea tare. Google este doar un simplu motor de căutare din portofoliul mare si stufos al companiei. Google, actual Alphabet (abc.xyz) este cea mai vândută si bine cotată companie din lume, depășind chiar si Apple. Google este mult mai ramificat decât crezi.
Cât despre experimentul care il conduc eu mai omiti iar niste lucruri. In 30 de zile sa zicem ca scriu cate un articol pe zi. In afara traficului din rețelele, cele 30 de articole se vor adauga un boost traficului organic generat de articolele mai vechi. Prin urmare, daca nu tin cont de asta e posibil sa zic: „uite ma ca a crescut traficul. Clar e de la ads-uri”. Lucru care ar fi fals. Singurul si unicul lucru care te pozitioneaza in google mai bine este continutul bine scrie si practica seo white. Pe lângă asta nu contează nimic. Oricate reclame ai pune si la oricâte servicii Google apelezi, atunci când conținutul este varza sau site-ul nu este optimizat pe zona ta de interes, nu apare inde trebuie. Dupa cum ziceam, prezenta adsurilor atrage de la sine crawlere. De multe ori acestea sunt confundate cu vizite din partea userilor. In special de către cei care nu stiu sa monitorizeze un site asa cum trebuie.
Au trecut 6 x 30 de zile!
Google … plateste ca puletele situri romanesti, este testat de mine si nu numai. Cu domeniu .com si continut in engleza este platit mai bine. Ca google castiga cate putin de la fiecare este vrajeala de Buftea…iau 75-80%% ei si dau la bloggeri firimiturile…crezi ca recunoaste careva? Nu suntem veniti cu pluta toti. Iar faptul ca nu isi face partea din adwords … la fel de mare minciuna…ba sta in banii aia ca sunt de ordinul sutelor de milioane de euro pe luna. Sau ce..crezi ca daca faci 20 parai in cateva luni (asta daca ai noroc) … la fel sta si la google? la cei 20 parai ai tai, ei au castigat vreo 100 euro garantat…despre ce vb aici? Google depinde foarte tare de banii din adwords altfel nu il mai faceau… Ai cum sa dovedesti ca au dreptate sau nu ei cand spun ca isi trag putin procent? Sa incerce numai cineva sa le spuna ceva, ca ramane fara cont. Sunt niste cacati …Eu am facut bani cu ads … recunosc…insa .. slab de tot pe situri cu trafic relativ OK. Am castigat triplu de la emag…in prezent nu mai folosesc deloc adsense, ca nu isi are rostul pentru mine cel putin. In rest, la cum lauda unii adsense…de gandesti ca au facut milioane euro si ei nu au 10 vizitatori poate…Vreau sa vad si eu ce masini smechere macar aveti din adsense ca il tot laudati asa …eu zic sa nu mai muncim, stam pe net toata ziua si scriem bloguri…Cunosc cazuri personal, in care le-au fost suspendate conturile fara nici cea mai mica explicatie… Eu am patit-o odata … m-au obligat sa modific tipul de anunt, ca duc in confuzie vizitatorii…dar erau anunturi standard..nu am modificat nimic la ele, ba chiar pluginul lor a montat acolo reclamele..
Analizat situl, montat reclame, afisat reclame 100% de pluginul lor, facut de catre marii maestrii google… Parerea mea, nu trebuie sa fiti de acord cu mine, ca google, este doar un colosal ce isi face treaba pe spatele altora…facand averi sustinand ca „doar modica suma ce o luam” …pai as vrea si eu sa castig asa modic, simbolic doar, cum castiga ei… Spor la facut miile de $ pe google, numai bine !
Asa, iar problema este ca? 🙂 Google putea foarte bine sa nu ofere serviciile de Adsense, ci doar pe cele de Adwords. Adsense-ul nu este o un drept, pe care noi, ca publisheri, il avem, ci un serviciu oferit. Faptul ca firma x te plateste o suma, mica sau mare, este un beneficiu. Pretul din .ro nu este guvernat, sau mai bine zis, impus de Google, ci este rezultat in urma bid-urilor celor care cumpara reclama. Mai exact, preturile mici pe care le incasam din reclama ni se datoreaza tot noua, nu Google-ului.