magazin uleiuri auto tartasesti
PublicitateVrei să iți promovez produsele sau serviciile pe blog?

Abonamente anuale pentru clientii fideli ai magazinelor online.

ecommerce 1

Nu ma declar un mare cunoscator al eCommerce-ului din Romania, cu atat mai putin al celui de peste granite, totusi presimt cum intr-un viitor destul de apropiat, magazinele online vor incepe sa monitorizeze si sa analizeze mai atent comportamentul clientilor.

Analizele la care ma refer au ca scop „trasarea” in linii mari a unor categorii de clienti raportate la numarul de comenzi pe care acestia le efectueaza intr-un an. Plecand de la aceasta analize se pot concepe anumite servicii pe care magazinele pot sa le ofere in schimbul unor abonamente anuale sau chiar lunare.

Sunt sigur ca in urma analizelor vor ajunge la statistici ce vor varia destul de mult in functie de magazin, de nisa pe care o are fiecare cat si de factori demografici. Insa, din ceea ce imi imaginez, vor exista 3 categorii generale:

  • clienti care plaseaza 1 – 2 comenzi pe an
  • clienti cu maxim 10 comenzi pe an (probabil cea mai populara categorie)
  • clienti cu peste 30 de comenzi pe an (poate chiar peste 50 comenzi – predominata in general de persoane foarte fidele magazinului)

Spre exemplu, daca ne adresam clientilor din a doua categorie, adica celor cu maxim 10 comenzi pe an, se poate lansa un abonament de 100 lei pe an in baza caruia clientii vor beneficia de transport gratuit + ceva aditional (ex: vizualizare stocuri, prioritate in preluarea comenzilor si livrare, etc).

Sunt sigur ca toate lucrurile astea au fost deja gandite si devorate mult mai bine de catre altii cu mult inaintea mea. Totusi sunt curios ce parere aveti. Sunteti de acord sa platiti un abonament anual pentru niste beneficii extra?

photo credit: Online shopping via photopin (license)

Îmi poți susține munca printr-o donație directă pe Ko-Fi, sau achiziționând produse de la eMag și PC Garage prin intermediul linkurilor de afiliere.

Lasa si tu un comentariu!

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.