30440567992_cd7b358e6e_b

In urma cu vreo 6 ani eram o persoana care se plangea extrem de tare din diferite motive. Ca societatea e naspa, ca oamenii nu ma inteleg, ca nu-mi gasesc un job, ca nu am bani, ca am probleme de sanatate, ca … cacaturi.

Atunci am realizat ca trebuie sa ma concentrez pe lucruri mai importante si ca frustrarile mele de copil tembel trebuie sa dispara, sau macar sa fie canalizate catre ceva. Nu-mi aduc aminte exact care erau circumstanțele momentului, insa Roxana Radu, care mi se pare una dintre cele mai puternice femei din .ro si careia n-am apucat sa ii multumesc niciodata, m-a invatat o lectie de business foarte importanta.

Mi-a spus “cere si ti se va da” iar daca nu “mergi si ia”.

De ce a fost cea mai importanta lectie de business pe care am primit-o la momentul respectiv? Pentru ca eram timid si pentru ca nu aveam incredere in mine. Pentru ca puteam sa primesc diferite gadget-uri in teste daca aveam curaj sa le cer.

Totul este extrem de simplu. Sa presupunem ca esti blogger si ca vrei sa ca ArduShop sa iti ofere ceva produse pentru fanteziile tale. Ii contactezi, le explici ca ai nevoie de un modul ridicator de tensiune si de un modul de incarcare a bateriilor cu litiu, iar daca in schimb le oferi promovare in proiectul tau, este posibil sa iti raspunda pozitiv.

Daca prima parte nu functioneaza, atunci “mergi si ia”. In cazul de fata, daca ArduShop nu doreste sa ofere cele doua produse, fie trebuiesc achizitionate, fie cautate prin alte locuri.

Ca treaba asta sa functioneze totul trebuie sa fie echitabil. Tu ceri ceva si oferi in schimb altceva care sa valoreze cel putin cat iti este oferit.

photo credit: Paintimpact via photopin (license)