Articolul asta trebuia sa fie de fapt un review pentru Meizu M2 Note, un telefon pe care l-am achizitionat resigilat de la eMAG in data de 29 mai si care mi-a fost livrat foarte rapid, peste noapte chiar, dar care a venit cu un defect major ce il facea nefunctional.

In caz ca nu stiti povestea, o gasiti pe facebook aici.

Mai exact, Meizu M2 Note a venit cu touchscreen-ul stricat iar majoritatea setarilor erau (probabil) in limba chineza. Initial am crezut ca e vorba de o simpla eroare de software ce se poate rezova cu o recalibrare. Am resetat dispozitivul la setarile in fabrica, am urmat procedura software de reconfigurare a terminalului, am realizat ca de data asta meniul este 100% in engleza (deci una dintre probleme era rezolvata) insa touchscreenul continua sa execute singur comenzi fara sa il ating.

Problema se poate observa in clipul de mai jos.

M-am resemnat si l-am dus imediat inapoi, adica a doua zi, pe 31 mai si am solicitat ca banii sa fie restituiți sub forma de sold online, ca sa pot da o alta comanda. Preferam sa imi fie inlocuit terminalul, din pacate modelul respectiv nu mai exista in stocuri iar restituirea banilor in contul bancar ar fi durat prea mult.

Pretul de achizitie pentru Meizu M2 Note a fost de 482.98 lei cu transport prin curier inclus. Sold returnat este 469.99 lei, adica fara taxa de curierat, pe care clientii se pare ca o platesc indiferent daca marfa primita este buna sau nu.

La suma asta se adauga 12 lei microbuzul dus/intors pana in Bucuresti, 5 lei o cartela de metrou circa 20 lei apa si mancare in ziua respectiva si cateva ore pierdute degeaba. Pe scurt, vine cam 50 lei bani pe care i-am dat pe nimic.

Pe 1 iunie am dat o comanda noua, tot un produs resigilat, un Xiaomi Mi4i, sperand totusi sa nu am ghinion si de data asta. Am sunat la call center, le-am explicat ca am dat o comanda noua si ca am sold din factura precedenta. Mi s-a spus ca totul e ok si ca terminalul o sa ajunga pe 3 iunie in showroom si ca pot sa-l ridic oricand intre intre 3 si 7 iunie.

Pe 3 iunie m-am prezentat la showroom, unde am constatat ca terminalul nu a sosit si ca datele din site sunt doar estimative. M-am resemnat din nou si m-am intors inapoi in grota, in afara capitalei, pentru ca aparent nu inteleg cum functioneaza livrarile si estimarile eMAG. Sa-mi fie rusine!

Cheltuieli? Eh, in jur de 40 lei.

Si am tot asteptat, inca 3 zile, pana pe 7 iunie, cand m-am uitat din nou in statusul de comanda si voila, telefonul a ajuns in stoc de pe 6 iunie, doar ca nu mi-a dat nici un semn sa vin sa-l ridic. Sa zicem ca a fost volum mare de munca si ca n-au ajuns pana la coletul meu. Pentru ca nu-i asa, sistemul ala automat cu sms-uri nu intra automat in functiune la scanarea coletului, cand intra in gestiune, ci cand vrea cel de sus.

Dar nu-i nimic. Sun din nou la call center si intreb, ca sa fiu sigur ca nu fac inca un drum pana in Bucuresti degeaba. Mi se garanteaza ca e totul ok, coletul este la showroom si ca il pot ridica. Initial solicitasem ca a doua comanda sa-mi fie livrata prin curier, insa era deja miercuri nu mi-au putut garanta ca o sa-l primesc a doua zi sau dupa ‘nșpee saptamani. Fiind o perioada aglomerata am zis ca cel mai bine este sa ma duc sa-l ridic personal. Si m-am dus…

Platesc pentru produs, ridic coletul si sunt intrebat: “Il mai verificam?”

Era un colet resigilat, expus in alt showroom eMAG, din Timisoara, care a venit pana in Bucuresti. Teoretic, terminalul ala a trecut prin cateva maini, a fost verificat (credeam eu) atat la showroom-ul din Timisoara cat si aici. Plus ca resigilarile se fac de niste oameni specializati, care se ocupa cu treaba asta.

Ei bine, inteleapta decizie am luat sa-l verific pe loc. Terminalul nu avea tray-ul pentru sim, prin urmare puteam sa-l folosesc pe post de music player, daca venea macar incarcat ca sa-l pot testa. Se pare ca nu. Angajatii eMAG insarcinati cu treburile astea, fie sunt in concediu in perioada asta, fie tot timpul, fie pur si simplu nu prea dau doi bani pe clienti, fie sunt eu cel mai mare ghinionist care cumpara de acolo.

Ce stiu in mod cat se poate de clar este ca eMAG are cu siguranta niste politici de lucru, in special pe resigilate, care trebuiesc testate in prealabil inainte sa fie repuse in vanzare. Imi este imposibil sa cred si sa accept ca managementul eMAG accepta astfel de intamplari. Imi este imposibil sa cred ca angajatii insarcinati cu verificarea produselor resigilate sunt chiar atat de incompetenti.

Sunt sigur ca articolul asta o sa genereze cateva reactii rautacioase, cum ca e vina mea ca nu-mi cumpar iPhone, Samsung si ca nu arunc opulent cu banii pe terminale scumpe, sau ca e vina mea ca am ales sa cumpar terminale resigilate, etc.

Don’t miss the fucking point. Spre deosebire de un terminal nou, care poate sa fie DOA, un resigilat trece obligatoriu printr-o procedura de verificare. Prin urmare, un resigilat NU ARE VOIE sa fie nefuncțional, indiferent cat costa, ce brand este sau cum este livrat.

In ceea ce ma priveste, chiar daca am dat in jur de 50 lei pentru fiecare drum, deci circa 150 lei pentru nimic, o sa “gratiez” eMAG-ul deoarece este prima data cand ma lovesc de astfel de expriente neplacute.

Totusi, as vrea sa cred ca procedurile alea de verificare ale produselor resigilate exista si ca pe viitor serviciile vor fi mai bune. Altfel articolul asta e in zadar, eu bat campii degeaba si 150 lei raman in continuare cheltuiti pe nimic.

photo credit: FaisalCroft Mannequins Silence via photopin (license)