magazin uleiuri auto tartasesti
PublicitateVrei să iți promovez produsele sau serviciile pe blog?

Cum am dat circa 150 lei pe nimic cu eMAG

Articolul asta trebuia sa fie de fapt un review pentru Meizu M2 Note, un telefon pe care l-am achizitionat resigilat de la eMAG in data de 29 mai si care mi-a fost livrat foarte rapid, peste noapte chiar, dar care a venit cu un defect major ce il facea nefunctional.

In caz ca nu stiti povestea, o gasiti pe facebook aici.

Mai exact, Meizu M2 Note a venit cu touchscreen-ul stricat iar majoritatea setarilor erau (probabil) in limba chineza. Initial am crezut ca e vorba de o simpla eroare de software ce se poate rezova cu o recalibrare. Am resetat dispozitivul la setarile in fabrica, am urmat procedura software de reconfigurare a terminalului, am realizat ca de data asta meniul este 100% in engleza (deci una dintre probleme era rezolvata) insa touchscreenul continua sa execute singur comenzi fara sa il ating.

Problema se poate observa in clipul de mai jos.

M-am resemnat si l-am dus imediat inapoi, adica a doua zi, pe 31 mai si am solicitat ca banii sa fie restituiți sub forma de sold online, ca sa pot da o alta comanda. Preferam sa imi fie inlocuit terminalul, din pacate modelul respectiv nu mai exista in stocuri iar restituirea banilor in contul bancar ar fi durat prea mult.

Pretul de achizitie pentru Meizu M2 Note a fost de 482.98 lei cu transport prin curier inclus. Sold returnat este 469.99 lei, adica fara taxa de curierat, pe care clientii se pare ca o platesc indiferent daca marfa primita este buna sau nu.

La suma asta se adauga 12 lei microbuzul dus/intors pana in Bucuresti, 5 lei o cartela de metrou circa 20 lei apa si mancare in ziua respectiva si cateva ore pierdute degeaba. Pe scurt, vine cam 50 lei bani pe care i-am dat pe nimic.

Pe 1 iunie am dat o comanda noua, tot un produs resigilat, un Xiaomi Mi4i, sperand totusi sa nu am ghinion si de data asta. Am sunat la call center, le-am explicat ca am dat o comanda noua si ca am sold din factura precedenta. Mi s-a spus ca totul e ok si ca terminalul o sa ajunga pe 3 iunie in showroom si ca pot sa-l ridic oricand intre intre 3 si 7 iunie.

Pe 3 iunie m-am prezentat la showroom, unde am constatat ca terminalul nu a sosit si ca datele din site sunt doar estimative. M-am resemnat din nou si m-am intors inapoi in grota, in afara capitalei, pentru ca aparent nu inteleg cum functioneaza livrarile si estimarile eMAG. Sa-mi fie rusine!

Cheltuieli? Eh, in jur de 40 lei.

Si am tot asteptat, inca 3 zile, pana pe 7 iunie, cand m-am uitat din nou in statusul de comanda si voila, telefonul a ajuns in stoc de pe 6 iunie, doar ca nu mi-a dat nici un semn sa vin sa-l ridic. Sa zicem ca a fost volum mare de munca si ca n-au ajuns pana la coletul meu. Pentru ca nu-i asa, sistemul ala automat cu sms-uri nu intra automat in functiune la scanarea coletului, cand intra in gestiune, ci cand vrea cel de sus.

Dar nu-i nimic. Sun din nou la call center si intreb, ca sa fiu sigur ca nu fac inca un drum pana in Bucuresti degeaba. Mi se garanteaza ca e totul ok, coletul este la showroom si ca il pot ridica. Initial solicitasem ca a doua comanda sa-mi fie livrata prin curier, insa era deja miercuri nu mi-au putut garanta ca o sa-l primesc a doua zi sau dupa ‘nșpee saptamani. Fiind o perioada aglomerata am zis ca cel mai bine este sa ma duc sa-l ridic personal. Si m-am dus…

Platesc pentru produs, ridic coletul si sunt intrebat: „Il mai verificam?”

Era un colet resigilat, expus in alt showroom eMAG, din Timisoara, care a venit pana in Bucuresti. Teoretic, terminalul ala a trecut prin cateva maini, a fost verificat (credeam eu) atat la showroom-ul din Timisoara cat si aici. Plus ca resigilarile se fac de niste oameni specializati, care se ocupa cu treaba asta.

Ei bine, inteleapta decizie am luat sa-l verific pe loc. Terminalul nu avea tray-ul pentru sim, prin urmare puteam sa-l folosesc pe post de music player, daca venea macar incarcat ca sa-l pot testa. Se pare ca nu. Angajatii eMAG insarcinati cu treburile astea, fie sunt in concediu in perioada asta, fie tot timpul, fie pur si simplu nu prea dau doi bani pe clienti, fie sunt eu cel mai mare ghinionist care cumpara de acolo.

Ce stiu in mod cat se poate de clar este ca eMAG are cu siguranta niste politici de lucru, in special pe resigilate, care trebuiesc testate in prealabil inainte sa fie repuse in vanzare. Imi este imposibil sa cred si sa accept ca managementul eMAG accepta astfel de intamplari. Imi este imposibil sa cred ca angajatii insarcinati cu verificarea produselor resigilate sunt chiar atat de incompetenti.

Sunt sigur ca articolul asta o sa genereze cateva reactii rautacioase, cum ca e vina mea ca nu-mi cumpar iPhone, Samsung si ca nu arunc opulent cu banii pe terminale scumpe, sau ca e vina mea ca am ales sa cumpar terminale resigilate, etc.

Don’t miss the fucking point. Spre deosebire de un terminal nou, care poate sa fie DOA, un resigilat trece obligatoriu printr-o procedura de verificare. Prin urmare, un resigilat NU ARE VOIE sa fie nefuncțional, indiferent cat costa, ce brand este sau cum este livrat.

In ceea ce ma priveste, chiar daca am dat in jur de 50 lei pentru fiecare drum, deci circa 150 lei pentru nimic, o sa „gratiez” eMAG-ul deoarece este prima data cand ma lovesc de astfel de expriente neplacute.

Totusi, as vrea sa cred ca procedurile alea de verificare ale produselor resigilate exista si ca pe viitor serviciile vor fi mai bune. Altfel articolul asta e in zadar, eu bat campii degeaba si 150 lei raman in continuare cheltuiti pe nimic.

photo credit: FaisalCroft Mannequins Silence via photopin (license)

Îmi poți susține munca printr-o donație directă pe Ko-Fi, sau achiziționând produse de la eMag și PC Garage prin intermediul linkurilor de afiliere.
5 Comments

Lasa si tu un comentariu!

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

eJohnny
Politica de utilizare a Cookie-urilor

Acest site utilizează Cookie-uri pentru îmbunatățirea experienței de navigare a vizitatorilor. In continuare vă prezentăm modul în care aceste cookie-uri sunt utilizate, de ce sunt importante, ce fel de date conțin și cum se pot dezactiva.

1. Ce sunt Cookie-urile?

Cookie-ul ” (termen cunoscut si ca “browser cookie” sau “HTTP cookie” sau pur si simplu“cookie” ) este un fisier de mici dimensiuni, care va fi stocat pe computerul, terminalul mobil sau alte echipamente ale unui utilizator de pe care se acceseaza internetul. Cookie-ul este instalat prin solicitarea emisa de catre un server web catre un browser web (ex: Internet Explorer, Chrome) si este complet “pasiv”, adica nu contine programe software, virusi sau spyware si nu poate accesa sub nicio forma informatiile stocate pe hard drive-ul utilizatorului.

Cookie-ul este instalat prin solicitara emisa de catre un web-server unui browser (ex: Internet Explorer, Firefox, Chrome) si este complet “pasiv” (nu contine programe software, virusi sau spyware si nu poate accesa informatiile de pe hard driveul utilizatorului).

Un cookie este format din 2 parti: numele si continutul sau valoarea cookie-ului. Mai mult, durata de existenta a unui cookie este determinata; tehnic, doar webserverul care a trimis cookie-ul il poate accesa din nou in momentul in care un utilizator se intoarce pe website-ul asociat webserverului respectiv.

Cookieurile sunt administrate de webservere. Durata de viata a unui cookie poate varia semnificativ, depinzand de scopul pentru care este plasat. Unele cookie-uri sunt folosite exclusive pentru o singura sesiune (session cookies) si nu mai sunt retinute odata de utilizatorul a parasite website-ul si unele cookie-uri sunt retinute si refolosite de fiecare data cand utilizatorul revine pe acel website (‘cookie-uri permanente‘). Cu toate aceste, cookie-urile pot fi sterse de un utilizator in orice moment prin intermediul setarilor browserului.

2. La ce sunt folosite Cookie-urile?

Fisierele de tip cookie-uri sunt utilizate exclusiv de catre browserele web si fac posibila recunoasterea terminalului utilizatorului si prezentarea continutului intr-un mod cat mai relevant, adaptat preferintelor utilizatorului.

Cookie-urile asigura utilizatorilor o experienta placuta de navigare si sustin eforturile noastre de a oferi servicii comfortabile utilizatorilor site-ului nostru. De exemplu, preferintele in materie de confidentialitate online, cosul de cumparaturi sau publicitate relevanta. De asemenea, sunt utilizate in pregatirea unor statistici anonime agregate care ne ajuta sa intelegem cum un utilizator beneficiaza de paginile noastre web, permitandu-ne imbunatatirea structurii si continutului lor, excluzand indentificarea personala a utilizatorului.

Anumite sectiuni de continut de pe unele site-uri pot fi furnizate prin intermediul unor terte parti/furnizori (ex: news box, un video sau o reclama). Aceste terte parti pot plasa de asemenea cookieuri prin intermediul site-ului si ele se numesc “third party cookies” pentru ca nu sunt plasate de proprietarul website-ului respectiv. Furnizorii terti trebuie sa respecte de asemenea legea in vigoare si politicile de confidentialitate ale detinatorului site-ului.

3. Ce Cookie-uri folosim?

In prezent utilizam Cookie-uri per sesiune si Cookie-uri fixe. Cookie-urile per sesiune sunt fisiere temporare care raman in terminalul utilizatorului pana la terminarea sesiunii sau inchiderea aplicatiei (browser-ului web). Cookie-urile fixe raman pe terminalul utilizatorului pe o perioada predefinita individual in parametrii de functionare a fiecarui Cookie sau pana cand sunt sterse manual de catre utilizator.

O vizita pe acest site poate plasa cookie-uri cu urmatoarele scopuri:

  • Cookie-uri de performanta a site-ului (necesare pentru functionarea site-ului)
  • Cookie-uri de analiza a vizitatorilor (necesare pentru functionarea site-ului)
  • Cookie-uri de inregistrare (necesare pentru functionarea site-ului)
  • Cookie-uri pentru geotargetting
  • Cookie-uri pentru publicitate oferite de Facebook si Google

4. Ce fel de date contin Cookie-urile

Cookie-urile in sine nu solicita informatii cu caracter personal pentru a putea fi utilizate si, de regula, nu identifica in mod individual utilizatorii de internet ci doar ajuta la identificarea dispozitivului de pe care este accesat site-ul. Datele colectate prin utilizarea Cookie-urilor ajuta la facilitatea anumitor functionalitati pentru utilizator. Toate informatiile colectate de Cookie-uri sunt criptate intr-un mod care face imposibil accesul persoanelor neautorizate la ele si sunt folosite in comunicarea dintre serverul web si browserul web.

5. Stergerea Cookie-urilor

In general, o aplicatie folosita pentru accesarea paginilor web permite salvarea Cookie-urilor pe terminal in mod implicit. Aceste setari pot fi schimbate in asa fel incat administrarea automata a Cookie-urilor sa fie blocata de browser-ul web sau utilizatorul sa fie informat de fiecare data cand Cookie-uri sunt trimise catre terminalul sau. Informatii detaliate despre posibilitatile si modurile de administrare a Cookie-urilor pot fi gasite in zona de setari a aplicatiei (browser-ului web). Limitarea folosirii Cookie-urilor poate afecta anumite functionalitati ale paginii web.

5. De ce sunt importante cookie-urile?

Cookie-urile reprezinta unul dintre cele mai importante aspecte care stau la centrul functionarii eficente a Internetului. Acestea contribuie la generarea unei experiente de navigare adaptate preferintelor si intereselor fiecarui utilizator, facand intreaga experienta de navigare mai usoara.

Refuzarea sau dezactivarea Cookie-urilor este un drept individual si poate face anumite site-uri web imposibil de utilizat. De asemenea, refuzarea sau dezactivarea Cookie-urilor nu inseamna ca nu veti mai primi mesaje publicitare in mediul online, ci doar ca in afisarea acestor mesaje nu se va mai tine cont de preferintele si/sau interesele evidentiate prin comportamentul de navigare, colectat in mod normal de catre Cookie-uri pentru afisarea de continut relevant pentru utilizator.

Cookie-urilor care nu necesita inregistrarea sau autentificarea utilizatorului prin intermediului unui cont pot avea urmatoarele atributii:

  • Adaptarea continutului in functie de preferintele utilizatorului – categorii de produse si servicii
  • Afisarea de oferte adaptate in functie de interesele utilizatorilor
  • Setarea si afisarea diferitelor filtre setate de utilizator (filtre de protectie a copiilor privind continutul pe Internet, functii de Safe Search, Family Mode)
  • Setari privind limitarea numarului de afisaria unei reclame pentru un anumite grupuri de utilizatori sau chiar afisarea preturilor si ofertelor pentru diferite grupuri de utilizatori
  • Masurarea si optimizarea diferitelor tipuri de continut prin intermediul serviciilor de tip Analytics – care ajuta la monitorizarea si confirmarea traficului pe un site web, modul in care un utilizator ajunge pe un site web (surse: motoare de cautare, trafic direct, din alte website-uri etc) si implicit imbunatatirea site-ului web in beneficiul utilizatorilor

6. Securitate si confidentialitate

Cookie-urile nu sunt virusi. Acestea folosesc un format de tip plain text care este criptat de catre browserul web pentru a nu putea fi accesate de catre persoane neautorizate. Cookie-urile, atat cele fixe cat si per sesiune, nu contin bucati de cod si un pot fi executate, nu pot auto-rula, nu se pot replic, prin urmare nu pot fi considerate virusi deoarece nu indeplinesc aceste functii.

Cookie-uri pot fi utilizate totusi in scopuri negative de catre alte programe cu caracter rau intentionat care pot rula pe dispozitivele vizitatorilor deoarece stocheaza informatii despre preferintele si istoricul de navigare, atat pe un site anume cat si pe alte site-uri.

Multe solutii de tip anti-spyware detecteaza si marcheaza Cookie-urile pentru a fi sterse in cadrul procedurilor de detectie/scanare/stergere, situatie valabila uneori si in cazul anumitor programe de tip anti virus.

In general majoritatea browserelor web si dispozitivelor de accesare a Internetului dispun de sisteme si setari de confidentialitate privind diferite nivele de securitate si acceptare ale Cookie-urilor, precum si valabilitatea acestora, stergerea automata dupa ce utilizatorul a vizitat un anumit site web sau dupa inchiderea browserului web.

Protectia datelor personale si a identitatii este foarte importanta si reprezinta un drept legitim al fiecarui utilizator de internet. Este recomandat ca fiecare utilizator sa stie care sunt potentialele probleme pe care le pot crea cookie-urile, deoarece prin intermediul acestora se trimit informatii in ambele sensuri, intre browser si website.

Daca un atacator sau o persoana neautorizata intervine in comunicarea dintre browser si website, datele pot fi interceptate. Acest lucru se poate intampla, insa foarte rar, in cazul in care utilizatorii folosesc un calculator nesecurizat sau sunt conectati la o retea wireless nesecurizata, fara un antivirus/firewall activ.

Daca un website nu solicita browserului web sa utilizeze exclusiv canale criptate, atacatorii pot folosi aceasta vulnerabilitate pentru a pacalii browserele si pentru a trimite sau solicita infromatii prin canale nesecurizate. Aceste infromatii pot fi utilizate ulterior in scopuri negative.

Este extrem de important ca utilizatorii sa fie atenti atunci cand aleg metoda de conectare la Internet si implicit sa tina cont de toate masurile de protejare a informatiilor personale de care dispun, cum ar fi conectarea la internet doar din locuri cu conexiune securizata, utilizarea de dispozitive securizate, utilizarea unui antivirus, atentie sporita la accesarea si introducerea de date personale in locuri si terminale publice de acces la internet, utilizarea unor parole sigure si complexe etc.

Mai multe informatii privind accesarea si personalizarea acestor setari pot fi consultate in urmatoarele surse:

Pentru setarile cookie-urilor generate de terti, puteti consulta si site-ul: