software gestiune facturare magazin
PublicitateVrei să iți promovez produsele sau serviciile pe blog?

De câte eșecuri ai nevoie până la succes

În urmă cu foarte mulți ani i-am luat un interviu lui Ariel, Constantinof nu Ariel detergentul. Pentru cei care nu îl știu este unul dintre bloggeri care m-au inspirat în urmă cu circa 10 ani, în special datorită unei situații e mai puțin fericite despre care acesta a scris pe blog.

În discuția pe care am purtat o cu acesta l-am întrebat despre rețeta succesului și dacă are proiecte care au eșuat. Îmi aduc aminte de o replică pe care mi-a dat-o și care sună cam așa.

Rețeta succesului nu cred ca-i o rețeta. It just happens. Am mai pornit muuuulte proiecte de care tu nu stii nimic tocmai pentru ca succesul a fost nul. Succesul porneste cand te apuci tu de treaba. Cand ai o idee si o pui in aplicare.

DE CÂTE EȘECURI AI NEVOIE PÂNĂ LA SUCCES

La momentul respectiv aveam două site-uri web, să le zicem proiecte, cu scopul de a promova în mediul online comuna Brezoaele, satul de baștină dar si comuna Tărtășești, locul unde am făcut liceul.

Avusesem deja câteva eșecuri datorate atât lipsei mele de implicare cât și lipsei de interes din partea echipelor de oameni în care mi-am pus încrederea.

Întotdeauna am crezut că o comunitate este la fel de puternică precum oamenii care o formează. Indiferent că e vorba de un site sau de o afacere, lipsa de interes și de implicare a echipei duce la eșec.

Ca și Ariel am avut proiecte de care nu ați auzit dar și proiecte de succes. Amuzant este faptul că majoritatea proiectelor mari pe care fie le-am inițiat sau in care doar m-am implicat, mă refer la cere de succes, au fost în general realizate în cadrul campaniilor unde am lucrat.

Prin urmare nu consider că este moral din partea mea să mă laud cu ele public. Totuși din toată munca depusă am învățat niște lucruri esențiale care mă vor ajuta pe viitor.

În primul rând învățat să gestionezi mult mai bine anumite situații, unele critice altele care țin mai mult de imagine.

În al doilea rând am învățat cum să discut cu potențiali clienți dar și cu persoanele nemulțumite de serviciile sau de produsele oferite. Este foarte nociv pentru o companie să și ignoră clienții nemulțumiți. Aș putea cu ușurință să enumăr câteva zeci de firme care fac asta.

În al treilea rând am realizat cât de important este să ai o echipă care știe să colaboreze eficient. Dacă nu există coordonare și înțelegere anumite lucruri pot să degenereze foarte grav și garantat o vor face. Indicat este ca toate aspectele să fie discutate din start. Trebuie trasate cât se poate de clar niște linii atât privind conduita cât și organizarea internă.

Situația este și mai dificilă în cazul proiectelor care se bazează pe voluntariat. În general oamenii au diferite așteptări care de cele mai multe ori nu se pot realiza intr-un timp rezonabil. Amuzant este faptul că totul poate fi atins cu suficientă implicare. Din păcate oamenii sunt nerăbdători iar dacă pot chiuli de la muncă garantat o vor face.

Și ultimul punct este legat de lipsa fondurilor pentru dezvoltare. Chiar și în proiectele bazate pe voluntariat sunt necesari bani pentru plata diferitelor facturi sau achiziția de bunuri necesare pentru desfășurarea activităților.

Până în acest moment, cu excepția unui singur proiect (mă refer la VlogTehnica), toate care s-au bazat pe voluntariat sau mai bine zis pe colaborarea între mai multe persoane fără pretenții financiare, au ajuns în cele din urmă să eșueze.

De ce a funcționat VlogTehnica?

Echipa.

VlogTehnica este un canal de Youtube pe care l-am pornit în anul 2016. Doi ani mai târziu, după ce m-am mutat înapoi in București și am avut un job relativ bine plătit, am decis că este momentul să investesc în ceva aparatură și într-un în spațiu pe care doream să îl transform în studio de producție video.

În acel moment purtasem deja niște discuții serioase cu doi dintre cei mai buni prieteni pe care îi am în București. Din păcate planurile mele cu realizarea unui studio au funcționat doar pentru o scurtă perioada de timp și doar unul dintre cei doi prieteni a decis să intre în echipă.

În prezent echipa este formată din trei oameni, avem parte de o coeziune foarte bună și muncim cot la cot pentru a crește acest proiect din pasiune.

Neavând pretenții financiare ne concentrăm toată atenția pe munca pe care trebuie să o facem. Deși proiectul a început să genereze niște bani totul se reinvestește în plata facturilor și achiziția de echipament necesar.

Din păcate eu am rămas fără loc de muncă iar acest lucru îmi trezește anumite frustrări deoarece aș vrea să mă pot implica mai mult din punct de vedere financiar.

Din fericire colegii din echipă au contribuit mai mult decât am putut să ofer eu iar acest lucru mă bucură extrem de mult.

Ca orice alt proiect nu a fost lipsit de momente critice și de situații neașteptate. Până acum am reușit să le depășim cu succes datorită comunicării permanente dintre noi. Ba chiar mai mult, am reușit să atingem 2000 de abonați in doi ani de activitate și avem niște prieteni super faini care ne susțin și ajută cu muzică și grafică pentru contentul generat.

Proiectul se bucură de câteva luni de o creștere exponențială. Sper ca acest trend să continue și să reușim cumva să transformăm un hobby intr-un job full time.

Pana acolo mai este mult, însă replica de mai sus, cea spusa de Ariel, rămâne valabilă: Succesul pornește când te apuci tu de treabă. Când ai o idee si o pui in aplicare.

*photo credit: wuestenigel Open notebook with crossed 2020 text and 2021 text on wooden table via photopin (license)

2 Comments

Lasa si tu un comentariu!

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.