software gestiune facturare magazin
PublicitateVrei să iți promovez produsele sau serviciile pe blog?

De ce ne pierdem încrederea in magazinele online

Articolul ăsta trebuia să fie publicat pe 6 ianuarie 2021, din păcate WordPress-ul a decis să nu-mi salveze corespunzător ciorna, prin urmare, a trebuit să îl rescriu.

Aș vrea să vorbesc puțin despre magazinele online românești, despre comerț și despre niște practici care mi se par urâte și lipsite de profesionalism.

Imediat după revelion am avut prima ninsoare mai serioasă. Când m-am mutat înapoi în Brezoaele nu am reușit să car cu mine toate bagajele. Prin urmare, încălțămintea de iarna a rămas la bloc, hainele groase la fel, având cu mine doar o pereche de pantofi sport Puma în care înghețăm imediat.

Am inceput să caut încălțăminte online. Prima oprire a fost eMag, însă mi-am adus aminte de Kalapod, un magazin specializat în comercializarea de încălțăminte. Anumite produse aveau nume românești, lăsând-mi impresia că sunt produse local. Sau produse afară dar pentru piața românească.

Inițial am vrut să cumpăr pantofi sport Horațiu albi (link produs), însă am realizat că se vor murdări foarte repede și e mai bine să cumpăr varianta închisă la culoare.

Pantofi sport horatiu albi

Ambele versiuni de culoare arătau foarte bine în pozele de prezentare. A se remarca faptul că pe limbă este inscripționat mesajul UT Ne+.

Am plasat comanda pentru o pereche Horațiu negri și încă două perechi de pantofi (Dox și Florin) pentru tata.

Comanda a ajuns extrem de repede. Din punct de vedere al experienței de cumpărare și utilizare a site-ului totul a decurs bine.

În momentul în care am desfăcut coletul am avut surpriza să văd niște cutii generice pe care erau trecute diferite informații in chineză.

Nu există niciun fel de branding, nici măcar o etichetă în limba română, nimic care să indice faptul că produsele sunt comercializate în piața din România.

Nu-i nimic, hai să vedem pantofii.

Fiind vorba de niște pantofi ieftini nu m-am așteptat în niciun moment la o calitate excepțională. Totuși nu mă așteptam ca inscripțiile de pe pantofi să fie diferite față de cele din poză.

Mai jos puteți vedea o imagine cu încălțămintea. Pantofii Horațiu au pe limbă mesajul FUT Ne+, nu UT Ne+. În pozele de prezentare a produsului acest lucru nu este vizibil.

pantofi sport horatiu negri

Ceea ce mă duce cu gândul la două scenarii. În timpul realizării fotografiilor au fost așezați astfel încât litera f să nu fie vizibilă, sau a fost ulterior eliminată la editare.

Îmi este greu să conceptul faptul că nimeni nu a încercat în mod voit să ascundă ceea ce scrie pe limba pantofilor.

Sunt conștient că pozele sunt cu titlu de prezentare și că produsele pot varia. Totuși aici nu vorbim despre o variație și după cum spuneam îmi este greu să cred faptul că nimeni nu a încercat în mod intenționat să ascundă F-ul respectiv. Am accesat site-ul de pe calculator și am început să analizez mai bine imaginile de produs.

Surpriză evidentă. Pozele au fost modificate înainte să fie urcate pe site. Cineva a dat un healing brush încercând să ascundă acel F.

pantofi hotariu negri zoom

Modificarea este cat se poate de evidentă atât pe varianta neagra cât si albă.

pantofi hotariu albi zoom

Dacă nu mă credeți, aveți aici link-urile către pozele originale – negru și alb.

Aș fi putut să fac o reclamație și să trag la răspundere pe cei de la Kalapod pentru aceasta practică total nepotrivită. Totuși nu doresc să facă rău nimănui. Dimpotrivă, am preferat să scriu acest articol în speranța că alte magazine dar și Kalapod vor învăța din aceste greșeli și își vor perfecționa tehnicile de vânzare și prezentare a produselor.

Un alt aspect neplăcut mi se pare cantitatea insuficientă de informație din prezentările de produs. Aș fi vrut să văd o mică mențiune care să evidențieze faptul că pantofii nu sunt fabricați in Romania ci in China, mai ales ținând cont de numele ales.

Kalapod și orice alt comerciant, de fapt om care vrea să facă business, trebuie să înțeleagă faptul că orice relație trebuie să se bazele pe încredere. Eu, din postura de client, plasez o comandă și dau niște bani pe un produs, având încredere că acel produs o să fie livrat corespunzător cu ceea ce îmi doresc să cumpăr.

Și dacă tot am menționat de livrare, mai am un eveniment neplăcut cu un seller din marketplace-ul eMAG. Am dat comanda de un încărcător Patona pentru acumulatori Nikon EN-EL14. Cel mai rezonabil preț l-am găsit la eMAG undeva la 70 lei cu tot cu transport.

Am plasat comanda si tot așteptam primesc un mesaj de confirmare, o notificare care să-mi indice metoda de transport și ziua de livrare. Câteva zile mai târziu, nimic. Am sunat sa vad ce se întâmplă cu comanda și aflu că produsul fost trimis prin postă pentru a se încadra in costul de transport de 15 lei.

Ok. Înțeleg. Nu mă deranjează faptul ca a fost trimis prin poștă, însă mi se pare normal să fiu informat de acest lucru. Puteau să mă sune, să îmi trimită un sms sau un email.

Dacă nu sunam să aflu, mă trezeam cu o notificare de la Poșta Româna ca am de plată ramburs pentru un colet  de care nu știu nimic. 100% refuzam.

Să mai zic? Ca mai am multe.

Lasa si tu un comentariu!

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.