software gestiune facturare magazin
PublicitateVrei să iți promovez produsele sau serviciile pe blog?

Interviu cu Andrei Pietrosu – Key Executive Officer la KeyHost

Nu prea am vazut articole de genul asta pe blogurile din Romania, dar poate nu am fost suficient de curios incat sa caut daca exista. Oricum, important este faptul ca Andrei Pietrosu, “ofiterul executiv” al Keyhost, a acceptat sa imi raspunda la un set de intrebari despre activitatea pe care acestia o fac la birourile companiei.

interviu andrei p

Salut! Stiu ca esti probabil foarte ocupat, asa ca tin sa-ti multumesc pentru timpul acordat acestui interviu.
Sper ca raspunsurile mele vor fi pe masura asteptarilor. 🙂

Spune-mi, eu stiu foarte bine cine este Andrei si cu ce se ocupa, insa cititorii mei nu stiu asta. Ai putea sa dai cateva detalii?
Pe plan personal, Andrei e un tip destul de simplu (e mai tot timpul online, e pasionat de masini, e gurmand si vorbeste mult la telefon). Majoritatea timpului il impart intre KeyHost si familie. Pe plan profesional Andrei e Key Executive Officer la KeyHost. Mai detaliat, in termeni comerciali, eu sunt managerul firmei. Asta nu inseamna ca doar stau si dau ordine. Dupa cum stii si tu, dar si toti clientii nostri, o foarte mare parte a timpului o petrec interactionad cu clientii si oferind asistenta acolo unde este cazul. N-am avut niciodata o problema sa imi bag nasul si sa ajut acolo unde am avut cunostiintele necesare si am putut sa schimb ceva in bine, chiar daca nu a fost neaparat de competenta mea ca furnizor de servicii de hosting.

In opinia mea sunteti niste jucatori destul de puternici pe piata de gazduire din Romania, acum cati ani ai pornit activitatea si cat de greu a fost sa ajungi aici?

KeyHost a fost lansat in 2011 ca un serviciu cu destinatii multiple: gazduire shared pentru site-uri mici, virtual private server(vps) pentru site-uri medii si administratori web cu experienta si serviciul de virtual dedicated server destinat site-urilor mari ce au nevoie de o platforma stabila si performanta, dar si de o echipa de tehnicieni care sa ii asiste cu administrarea serviciilor. Practic, KeyHost a pornit prin preluarea unei firme destul de vechi pe piata de gazduire, eGazda, firma ce activa inca din 2005. Nu pot sa spun ca drumul a fost greu, insa a fost interesant. E destul de migalos sa construiesti un brand nou si o platforma serioasa de hosting in care trebuie sa integrezi si toate datele preluate de la firma mentionata mai sus. Din fericire, am avut toata sustinerea clientilor si lucrurile au mers destul de usor.

Oamenii pot fi extrem de dificili uneori, mai ales atunci cand nu sunt hotarati de ceea ce vor si se razgandesc mereu. Cum faceti fata clientilor de genul asta?
Aici e simplu. Ascultam clientul, aflam ce dorinte si necesitati are si apoi, in functie de anumiti factori, ii recomandam unul dintre pachetele noastre sau ii dezvoltam un pachet nou care sa ii acopera nevoile.

Sunt sigur ca ati avut parte de o multime de momente amuzante, poate chiar tampite, cu clientii. Se intampla peste tot, e ceva destul de normal. Iti trece prin minte un moment efectiv penibil?
Situatii jenante apar peste tot si in general nu este neaparat vina clientului, ci mai degraba a perceptiei pe care a lasat-o industria de hosting asupra lui. Sunt destule situatii in care clientii, fiind atehnici, primesc sfaturi de la terti si sfaturile respective sunt complet eronate sau incomplete si, in marea majoritate a cazurilor, sfaturile incomplete duc la probleme pe care le are clientul cu serviciul. Noi tratam situatiile astea cu cea mai mare seriozitate si incercam mereu sa oferim explicatii pentru toate nelamuririle clientilor.

Chiar si eu sunt client la voi, unul foarte multumit. Si nu spun asta pentru a va incuraja sau pentru anumite beneficii pe care le-as putea urmari. Insa gazduiti cativa clienti foarte importanti, cum a fost colaborarea cu acestia pana acum?
Ce pot sa spun, clientii importanti necesita intotdeauna mai multa atentie decat restul si asta nu pentru ca sunt persoane publice sau firme mari, ci pentru ca platformele sau site-urile lor nu sunt chiar cele mai simple de pe piata si daca nu le acorzi atentia cuvenita iti pot crea probleme serioase. Pana acum am colaborat si colaboram cu placere cu BUG Mafia, Porsche Inter Auto, KIA, uCoz, o serie de blogeri ca Andrei Crivat, Ovidiu Sirb, Titus Capilnean, Marin Cristian, Mihai Ioan, cateva ziare romanesti, Ziarul de Bacau, Observatorul de Bacau, Monitorul de Galati, Ziarul Vaii Jiului, dar si o serie de agentii web.

Sa inteleg ca sunteti oameni simpatici, iar lucrul asta trebuie sa se resimta si la birou. Cum e atmosfera interna atunci cand nu bateti cu cheia in servere?
Sincer sa-ti spun, noi suntem o echipa destul de destinsa. Marea noastra problema este ca gasim mereu lucruri de imbunatatit si tehnologii noi de implementat si asta nu ne lasa foarte mult timp liber la birou.

Mereu m-am imaginat lucrand intr-o companie in care angajatii se comporta ca in Jack Ass. Ar fi un fel de rai pentru mine, sa am un sef cu un umor deosebit, o echipa de trazniti pe cap, dar totusi cand e vorba de munca, muncim! Exista macar 10% din feelingul asta la voi in companie?

Dupa cum am spus mai sus, suntem o echipa destinsa. Nu suntem roboti si nici nu vrem sa cream si noi impresie ca toata lumea este la orice ora in priza asa cum s-a obisnuit in Romania cu suport 24/7. Ne place sa petrecem timp impreuna la birou, daca suni la KeyHost nu o sa iti raspunda niciodata cineva nervos sau plictisit, or asta inseamna ca la noi sunt numai oameni care isi iubesc job-ul si isi dedica toata atentia clientilor.

O companie nu poate rezista cu un singur om. Sunt sigur ca in spatele Keyhost exista o mana de oameni gata sa sara in ajutor atunci cand ploua in instalatia electrica, se arde un controller raid sau trebuiesc extreminati sobolanii care rod cablurile de internet. Cat de mare este echipa?
Asta banuiesc ca e o intrebare horror. Se mai intampla sa mai cedeze cate o componenta, pe care o inlocuim imediat, insa n-am vazut in toata experienta mea (si am aproape 8 ani decat lucrez in industria asta) un data center cu probleme de genul asta. Nu pot sa spun ca suntem o echipa chiar mare, insa suntem suficienti. Pentru suport tehnic exista doi tehnicieni care preiau tichetele cu probleme tehnice. Pe ei ii asist si eu de cate ori imi permite situatia. La vanzari, avem o colega ce se ocupa de account management, confirmarea platilor si activarea conturilor si domeniilor, iar la capitolul financiar mai avem un manager care ne tine toate finantele si cashflow-ul sub control. Pe langa echipa noastra, ne mai bucuram si de asistenta totala a echipei din data center-ul Simpliq, din Cluj Napoca. Sunt niste baieti extraordinari acolo care ne-au fost intotdeauna alaturi :).

Ai putea sa imi spui unde ii gasesc? Deoarece cred ca merita o marire de salariu, daca nu, trebuie sa organizam un protest.
Pe noi ne gasesti mai tot timpul la biroul tehnic din Cotroceni Business Center, bd.Iuliu Maniu, nr.7, corp A, sc.3, et. 1, birou 34. Daca nu tii minte adresa exacta, poti sa intrebi la receptie, in Cotroceni Business Center, ce birou se inchide ultimul in fiecare seara. 🙂

Iti multumesc din nou pentru interviu. Daca ti-am cauzat neplaceri cu interviul asta, imi poti suspenda hostingul cateva zile. Ca doar aveti servere cu temperament puternic!
Stii doar ca noi nu suspendam conturi fara motiv :).

gazduire web

Lasa si tu un comentariu!

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.