software gestiune facturare magazin
PublicitateVrei să iți promovez produsele sau serviciile pe blog?

Obsesia românilor pentru anunțuri în grupurile de Facebook

spam anunturi online

De câte ori se întâmplă să intrați într-un grup de Facebook și să vedeți același anunț publicat de mai multe ori.

De fapt nici nu contează site-ul. În urmă cu ceva ani, pe vremea când Okazii era în topul preferințelor, vedeai același anunț publicat de zeci de ori, consecutiv, fără a ține cont de reguli.

Același lucru s-a întâmplat și pe OLX, Publi24 iar în prezent pe Facebook. Românii sunt obsedați de anunțuri.

Majoritatea site-urilor de anunțuri online au încercat să introducă metode prin care să elimine acest fenomen. Okazii am introdus la moment dat ceva sistem de plată pentru anunțuri. OLX a introdus mecanisme de promovare plătită și au specificat cât se poate de clar în regulamentul de utilizare ca un produs poate face obiectul unui singur anunț timp de 14 zile.

În ciuda tuturor regulilor, oamenii sunt în continuare obsedați să posteze consecutiv același anunț, indiferent de platformă, de câte ori au chef.

În cazul grupurilor de Facebook există mecanisme de care moderatorii și administratorii grupului se pot folosi pentru a elimina acest fenomen. Totuși treabă asta implică destul de mult timp și energie.

La rândul meu sunt administrator pe multiple grupuri de Facebook. Fiind vorba de un grup local am crezut că oamenii vor respecta niște reguli de bun simț. Așa că am lăsat accesul public și m-am gândit că nu este nevoie de prea multă moderare.

M-am înșelat profund iar la scurt timp a început circul. E ușor să înjuri din spatele unui ecran.

Din lipsa timpului am hotărât să las la liber toate anunțurile publicate și să moderez doar postările deplasate. Zilnic am șters postări cu teorii conspiraționiste, incitare la ură, fake news și așa mai departe.

În momentul în care am decis să moderez fiecare postare, m-am trezit cu zeci de mesaje din partea celor care publicau anunțuri non-stop. Oamenii aia s-au frustat maxim cand au realizat că fără acceptul unui moderator, nu mai pot spama după cum au ei chef.

Am stat și am discutat individual cu fiecare, le-am explicat niște lucruri de bun simt, le-am spus că dacă ai postat astăzi anunțul ăla, degeaba îl mai postezi de încă 3 ori consecutiv, că n-are niciun sens și nu-i benefic pentru nimeni.

Dacă umpli un grup doar cu anunțuri, lumea își pierde interesul, dispare socializarea iar oamenii pleacă. Scopul grupului ăla nu e doar de a-ți face ție reclamă, ci de a aduna o comunitate unde putem discuta.

Plus că, degeaba bagi anunțuri în prostie, unul după altul, dacă tu ai zero prezență online. Ai nevoie de o pagină proprie pentru business-ul tău, ai nevoie ca oamenii să te gasească la o simplă cautare pe Google.

Le-am explicat degeabă că n-au înțeles nimic. De pe același cont personal postau anunțuri pentru a promova business-ul, apoi pisici, religie și manele. Cam asta e radiografia online a micului antreprenor român. Zero educație în materie de branding si marketing.

Am luat decizia de restrictiona postarile la liber. Pe viitor, tot ce se postează în grupul respectiv o să fie moderat. Mă gândesc și sper că asta e singura metodă prin care oamenii ăștia pot să fie educați.

Deja am inbox-ul prin de insulte, că le îngrădesc dreptul la liberă exprimare și că n-am voie să le tai accesul. Nu zău? Deci intri la mine în casă, faci mizerie dar eu n-am voie să intervin că e liberatea ta de exprimare?

Sursa foto: freepik

Lasa si tu un comentariu!

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.