magazin uleiuri auto tartasesti
PublicitateVrei să iți promovez produsele sau serviciile pe blog?

Probleme cu magazinele online de piese auto

La o căutare pe Google după titlul „probleme cu magazinele online de piese auto” am găsit un articol de pe blogul lui Mădălin Liviu, unde se plânge de timpul mare așteptare pentru a afla prețul pentru anumite produse.

Bănuiesc că se referă în mod special la piese auto, la produse care nu sunt listate în magazinul online dar care pot fi totuși aduse la comandă. Există un răspuns, destul de simplu as zice, dar a cărui problemă este mult mai complexă decât se vede la suprafață.

Probabil foarte puțini dintre voi cunosc faptul că în urmă cu foarte mulți ani, prin 2010 – 2012, am deschis un magazin online de calculatoare, electronice si electrocasnice, alături de un fost coleg din liceu. La momentul respectiv niciunul dintre nou nu avea experiență în eCommerce sau in business in general. Mulți ani mai târziu, adică in prezent, fiecare dintre noi a schimbat câteva locuri de muncă în diferite domenii de activitate, căpătând (sper!) ceva experiență.

Prin vara acestui an am stat de vorbă cu el si mi-a spus că vrea să pornească din nou un magazin online, de data asta pe nișa de auto, adică uleiuri, lichide specifice, accesorii și piese auto.

M-am gândit puțin și am zis: „Ok! Sună bine. Mă bag.”

Și uite așa, pe 23 mai 2022 am reînregistrat domeniul web ecomplex.ro și ne-am apucat de treabă. În primele două luni eu m-am ocupat de partea tehnică, alegerea unei platforme pentru magazin, planificarea și construcția efectivă a site-ului. În paralel, șefu’ a fost însărcinat cu întocmirea contractelor necesare, acte și alte aspecte logistice.

Fiind deja familiarizat cu WordPress și WooCommerce m-am gândit că implementarea o să fie destul de ușoară. M-am înșelat. Dacă ar trebui să reproduc munca depusă până acum in proiectul asta fără un minim de 1000 euro nici n-aș discuta.

Până acum toate aste suna bine. Nu? Deci unde sunt problemele?

Sunt foarte multe probleme iar pe unele este posibil să nu mi le amintesc în momentul ăsta. O să le înșir mai jos într-o ordine aleatorie, în funcție de cum îmi dictează neuronii activați de cofeină. În viitor, dacă îmi amintesc sau descopăr mai multe probleme le voi adaugă tot aici.

Numero uno, adică principala problemă pe care o au magazinele online de piese auto, indiferent că vorbim despre magazine mici sau mari, este imposibilitatea de a ține în stoc anumite produse. In cazul meu, fiind un magazin abia deschis, cea mai mare problema este lipsa de buget pentru a ține anumite produse în stoc propriu. Acest lucru duce la întârzieri în livrarea comenzilor iar uneori pot să fie destul de mari, în deosebi pentru produsele OE deoarece nici măcar furnizorii/importatorii nu țin pe stoc anumite produse.

Să vă dau un exemplu concret. Trebuia să cumpăr niște plăcute de frâna pentru Ford. Am verificat 4 furnizori diferiți iar termenul de livrare estimat era intre 9 și 22 zile. În afară de asta, doar 2 dintre ei aveau lista un preț de referință pentru produsele respective, deoarece neavând produsele pe stoc prețul poate să oscileze destul de mult.

Treaba asta duce fix la problema remarcată de către Liviu. Timp mare de așteptare pentru a trimite o oferă de preț. Fiecare oră în plus pe care o pierzi, necomunicând potențialului client oferta solicitată, duce la pierderea clientului. Intre timp găsește o altă ofertă în altă parte.

De asemenea, cam nimeni nu ține pe stoc produse care sunt foarte scumpe sau foarte voluminoase. In primul rând te costa foarte mult și este posibil sa nu ai spațiul necesar pentru a ține de exemplu niște anvelope pentru un tractor. Tocmai de asta, cam toata industria lucrează din stoc furnizor / producător iar timpul de așteptare este mare.

O altă problemă este lipsa de informații despre produse. Aici problema este mult mai complexă deoarece nu ține de logistică ci o serie de factori.

Incompetență din partea angajaților care lucrează pe tot lanțul fabricant – importator / distribuitor și implicit vânzător.

În mod normal, orice produs trebuie să plece de la fabricant cu un minim de documentație și nu mă refer la fișa tehnică de securitate ci la niște informații minimale despre specificațiile tehnice ale produsului, la ce este bun, titlu, branding etc.

Există furnizori care iți oferă doar un cod intern de referință și un preț. Eu, din postura de magazin online, nu pot lista produsul respectiv pe site deoarece nu știu efectiv ce este. Poate să fie un bec, un cablu sau o cutie cu șuruburi. Tot lanțul de distribuție își bate joc de mine și nu-mi oferă informații despre produs.

Am încercat să comunic cu importatorul sau direct cu producătorul. Liniște și durere în fund. Plus ca, mulți producători au niște website-uri jalnice. Unii sunt prinși in anii 2000 iar produsele sunt prezentate în cataloage in format PDF de unde nu poți culege informațiile necesare, iar de cele mai multe ori nici măcar nu există.

Din discuțiile pe care le-am purtat cu diferiți „consultanți” de pe la diverși furnizori, am constatat că sunt oameni total atehnici care nu au ce caută in pozițiile respective. Sunt atât de prost pregătiți încât nu sunt în stare să folosească un client de email sau un sistem electronic de Ticketing. În situația asta nu sunt doar romanii, ci peste tot prin Europa pe unde a trebuit să ii bag în seamă.

De poze cât de cât calitative cu produsele ce să mai mai zic. Am mai observat că majoritatea au o manie să-si pună watermark peste toată poza cu logo-ul companiei. Plus fetish-ul ala cu protecția la click dreapta, să nu cumva să îndrăznești să copiezi imaginea pentru A TE AJUTA DE EA SA LE VINZI PRODUSELE.

Deci vă zic. Incompetență crasă și multă prostie. Foarte multă!

Mai există o chestie legată de treaba asta cu documentația produselor. Niște indivizi deștepți, tot holderi pe la diferite companii de auto și furnizori de produse, și-au făcut o asociație al cărui nume mă voi abține să-l zic. Practic, oamenii ăștia oferă contra unui abonament exagerat de mare, un fel de platforma la cheie cu informații despre produse. Platforma asta poate fi implementata de către service-uri cat si de către magazin online, prin intermediul unui API care face interogări și aduce informații despre produse.

Ideea nu este rea, însă implementarea mi se pare de prost gust, prețurile sunt nesimțite iar informațiile de acolo ar trebui să fie oricum puse la dispoziție de către producătorii produselor. Mă amuză că peste tot pe acolo vezi mesajul „informații protejate de copyright / n-ai voie să le copiezi” bla bla.

Cum ar zice Vali, „Coițe”, tu îmi spui că n-am voie să copiez informații despre un ulei de motor? Adică SAE 5W-30 și niște omologări au fost inventate de către voi. Nu coițe. Le-ați copiat tot din fișa tehnică a produsului. Măcar dacă informațiile din alianța voastră de moguli erau corecte. Sunteți la fel de incompetenți ca și restul.

In industria de IT este parfum. Totul este bine organizat, documentat și prezentat. Trebuie să fi mult prea incompetent să nu poți documenta corect dacă iți faci un magazin de calculatoare. Cam la fel de incompetent ca sellerii din eMAG.

Nișa de auto este în totală moarte cerebrală.

PS: am oferta la antigel auto pentru iarna cu -20%. Pentru piese, discutam prin email.

attractive-sexy-brunette-female-mechanic-repairing-car-garage-back-view_613910-6071

Sursa foto: Freepik

Îmi poți susține munca printr-o donație directă pe Ko-Fi, sau achiziționând produse de la eMag și PC Garage prin intermediul linkurilor de afiliere.

Lasa si tu un comentariu!

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.