magazin uleiuri auto tartasesti
PublicitateVrei să iți promovez produsele sau serviciile pe blog?

Probleme cu magazinele online de piese auto

La o căutare pe Google după titlul „probleme cu magazinele online de piese auto” am găsit un articol de pe blogul lui Mădălin Liviu, unde se plânge de timpul mare așteptare pentru a afla prețul pentru anumite produse.

Bănuiesc că se referă în mod special la piese auto, la produse care nu sunt listate în magazinul online dar care pot fi totuși aduse la comandă. Există un răspuns, destul de simplu as zice, dar a cărui problemă este mult mai complexă decât se vede la suprafață.

Probabil foarte puțini dintre voi cunosc faptul că în urmă cu foarte mulți ani, prin 2010 – 2012, am deschis un magazin online de calculatoare, electronice si electrocasnice, alături de un fost coleg din liceu. La momentul respectiv niciunul dintre nou nu avea experiență în eCommerce sau in business in general. Mulți ani mai târziu, adică in prezent, fiecare dintre noi a schimbat câteva locuri de muncă în diferite domenii de activitate, căpătând (sper!) ceva experiență.

Prin vara acestui an am stat de vorbă cu el si mi-a spus că vrea să pornească din nou un magazin online, de data asta pe nișa de auto, adică uleiuri, lichide specifice, accesorii și piese auto.

M-am gândit puțin și am zis: „Ok! Sună bine. Mă bag.”

Și uite așa, pe 23 mai 2022 am reînregistrat domeniul web ecomplex.ro și ne-am apucat de treabă. În primele două luni eu m-am ocupat de partea tehnică, alegerea unei platforme pentru magazin, planificarea și construcția efectivă a site-ului. În paralel, șefu’ a fost însărcinat cu întocmirea contractelor necesare, acte și alte aspecte logistice.

Fiind deja familiarizat cu WordPress și WooCommerce m-am gândit că implementarea o să fie destul de ușoară. M-am înșelat. Dacă ar trebui să reproduc munca depusă până acum in proiectul asta fără un minim de 1000 euro nici n-aș discuta.

Până acum toate aste suna bine. Nu? Deci unde sunt problemele?

Sunt foarte multe probleme iar pe unele este posibil să nu mi le amintesc în momentul ăsta. O să le înșir mai jos într-o ordine aleatorie, în funcție de cum îmi dictează neuronii activați de cofeină. În viitor, dacă îmi amintesc sau descopăr mai multe probleme le voi adaugă tot aici.

Numero uno, adică principala problemă pe care o au magazinele online de piese auto, indiferent că vorbim despre magazine mici sau mari, este imposibilitatea de a ține în stoc anumite produse. In cazul meu, fiind un magazin abia deschis, cea mai mare problema este lipsa de buget pentru a ține anumite produse în stoc propriu. Acest lucru duce la întârzieri în livrarea comenzilor iar uneori pot să fie destul de mari, în deosebi pentru produsele OE deoarece nici măcar furnizorii/importatorii nu țin pe stoc anumite produse.

Să vă dau un exemplu concret. Trebuia să cumpăr niște plăcute de frâna pentru Ford. Am verificat 4 furnizori diferiți iar termenul de livrare estimat era intre 9 și 22 zile. În afară de asta, doar 2 dintre ei aveau lista un preț de referință pentru produsele respective, deoarece neavând produsele pe stoc prețul poate să oscileze destul de mult.

Treaba asta duce fix la problema remarcată de către Liviu. Timp mare de așteptare pentru a trimite o oferă de preț. Fiecare oră în plus pe care o pierzi, necomunicând potențialului client oferta solicitată, duce la pierderea clientului. Intre timp găsește o altă ofertă în altă parte.

De asemenea, cam nimeni nu ține pe stoc produse care sunt foarte scumpe sau foarte voluminoase. In primul rând te costa foarte mult și este posibil sa nu ai spațiul necesar pentru a ține de exemplu niște anvelope pentru un tractor. Tocmai de asta, cam toata industria lucrează din stoc furnizor / producător iar timpul de așteptare este mare.

O altă problemă este lipsa de informații despre produse. Aici problema este mult mai complexă deoarece nu ține de logistică ci o serie de factori.

Incompetență din partea angajaților care lucrează pe tot lanțul fabricant – importator / distribuitor și implicit vânzător.

În mod normal, orice produs trebuie să plece de la fabricant cu un minim de documentație și nu mă refer la fișa tehnică de securitate ci la niște informații minimale despre specificațiile tehnice ale produsului, la ce este bun, titlu, branding etc.

Există furnizori care iți oferă doar un cod intern de referință și un preț. Eu, din postura de magazin online, nu pot lista produsul respectiv pe site deoarece nu știu efectiv ce este. Poate să fie un bec, un cablu sau o cutie cu șuruburi. Tot lanțul de distribuție își bate joc de mine și nu-mi oferă informații despre produs.

Am încercat să comunic cu importatorul sau direct cu producătorul. Liniște și durere în fund. Plus ca, mulți producători au niște website-uri jalnice. Unii sunt prinși in anii 2000 iar produsele sunt prezentate în cataloage in format PDF de unde nu poți culege informațiile necesare, iar de cele mai multe ori nici măcar nu există.

Din discuțiile pe care le-am purtat cu diferiți „consultanți” de pe la diverși furnizori, am constatat că sunt oameni total atehnici care nu au ce caută in pozițiile respective. Sunt atât de prost pregătiți încât nu sunt în stare să folosească un client de email sau un sistem electronic de Ticketing. În situația asta nu sunt doar romanii, ci peste tot prin Europa pe unde a trebuit să ii bag în seamă.

De poze cât de cât calitative cu produsele ce să mai mai zic. Am mai observat că majoritatea au o manie să-si pună watermark peste toată poza cu logo-ul companiei. Plus fetish-ul ala cu protecția la click dreapta, să nu cumva să îndrăznești să copiezi imaginea pentru A TE AJUTA DE EA SA LE VINZI PRODUSELE.

Deci vă zic. Incompetență crasă și multă prostie. Foarte multă!

Mai există o chestie legată de treaba asta cu documentația produselor. Niște indivizi deștepți, tot holderi pe la diferite companii de auto și furnizori de produse, și-au făcut o asociație al cărui nume mă voi abține să-l zic. Practic, oamenii ăștia oferă contra unui abonament exagerat de mare, un fel de platforma la cheie cu informații despre produse. Platforma asta poate fi implementata de către service-uri cat si de către magazin online, prin intermediul unui API care face interogări și aduce informații despre produse.

Ideea nu este rea, însă implementarea mi se pare de prost gust, prețurile sunt nesimțite iar informațiile de acolo ar trebui să fie oricum puse la dispoziție de către producătorii produselor. Mă amuză că peste tot pe acolo vezi mesajul „informații protejate de copyright / n-ai voie să le copiezi” bla bla.

Cum ar zice Vali, „Coițe”, tu îmi spui că n-am voie să copiez informații despre un ulei de motor? Adică SAE 5W-30 și niște omologări au fost inventate de către voi. Nu coițe. Le-ați copiat tot din fișa tehnică a produsului. Măcar dacă informațiile din alianța voastră de moguli erau corecte. Sunteți la fel de incompetenți ca și restul.

In industria de IT este parfum. Totul este bine organizat, documentat și prezentat. Trebuie să fi mult prea incompetent să nu poți documenta corect dacă iți faci un magazin de calculatoare. Cam la fel de incompetent ca sellerii din eMAG.

Nișa de auto este în totală moarte cerebrală.

PS: am oferta la antigel auto pentru iarna cu -20%. Pentru piese, discutam prin email.

attractive-sexy-brunette-female-mechanic-repairing-car-garage-back-view_613910-6071

Sursa foto: Freepik

Îmi poți susține munca printr-o donație directă pe Ko-Fi, sau achiziționând produse de la eMag și PC Garage prin intermediul linkurilor de afiliere.

Lasa si tu un comentariu!

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

eJohnny
Politica de utilizare a Cookie-urilor

Acest site utilizează Cookie-uri pentru îmbunatățirea experienței de navigare a vizitatorilor. In continuare vă prezentăm modul în care aceste cookie-uri sunt utilizate, de ce sunt importante, ce fel de date conțin și cum se pot dezactiva.

1. Ce sunt Cookie-urile?

Cookie-ul ” (termen cunoscut si ca “browser cookie” sau “HTTP cookie” sau pur si simplu“cookie” ) este un fisier de mici dimensiuni, care va fi stocat pe computerul, terminalul mobil sau alte echipamente ale unui utilizator de pe care se acceseaza internetul. Cookie-ul este instalat prin solicitarea emisa de catre un server web catre un browser web (ex: Internet Explorer, Chrome) si este complet “pasiv”, adica nu contine programe software, virusi sau spyware si nu poate accesa sub nicio forma informatiile stocate pe hard drive-ul utilizatorului.

Cookie-ul este instalat prin solicitara emisa de catre un web-server unui browser (ex: Internet Explorer, Firefox, Chrome) si este complet “pasiv” (nu contine programe software, virusi sau spyware si nu poate accesa informatiile de pe hard driveul utilizatorului).

Un cookie este format din 2 parti: numele si continutul sau valoarea cookie-ului. Mai mult, durata de existenta a unui cookie este determinata; tehnic, doar webserverul care a trimis cookie-ul il poate accesa din nou in momentul in care un utilizator se intoarce pe website-ul asociat webserverului respectiv.

Cookieurile sunt administrate de webservere. Durata de viata a unui cookie poate varia semnificativ, depinzand de scopul pentru care este plasat. Unele cookie-uri sunt folosite exclusive pentru o singura sesiune (session cookies) si nu mai sunt retinute odata de utilizatorul a parasite website-ul si unele cookie-uri sunt retinute si refolosite de fiecare data cand utilizatorul revine pe acel website (‘cookie-uri permanente‘). Cu toate aceste, cookie-urile pot fi sterse de un utilizator in orice moment prin intermediul setarilor browserului.

2. La ce sunt folosite Cookie-urile?

Fisierele de tip cookie-uri sunt utilizate exclusiv de catre browserele web si fac posibila recunoasterea terminalului utilizatorului si prezentarea continutului intr-un mod cat mai relevant, adaptat preferintelor utilizatorului.

Cookie-urile asigura utilizatorilor o experienta placuta de navigare si sustin eforturile noastre de a oferi servicii comfortabile utilizatorilor site-ului nostru. De exemplu, preferintele in materie de confidentialitate online, cosul de cumparaturi sau publicitate relevanta. De asemenea, sunt utilizate in pregatirea unor statistici anonime agregate care ne ajuta sa intelegem cum un utilizator beneficiaza de paginile noastre web, permitandu-ne imbunatatirea structurii si continutului lor, excluzand indentificarea personala a utilizatorului.

Anumite sectiuni de continut de pe unele site-uri pot fi furnizate prin intermediul unor terte parti/furnizori (ex: news box, un video sau o reclama). Aceste terte parti pot plasa de asemenea cookieuri prin intermediul site-ului si ele se numesc “third party cookies” pentru ca nu sunt plasate de proprietarul website-ului respectiv. Furnizorii terti trebuie sa respecte de asemenea legea in vigoare si politicile de confidentialitate ale detinatorului site-ului.

3. Ce Cookie-uri folosim?

In prezent utilizam Cookie-uri per sesiune si Cookie-uri fixe. Cookie-urile per sesiune sunt fisiere temporare care raman in terminalul utilizatorului pana la terminarea sesiunii sau inchiderea aplicatiei (browser-ului web). Cookie-urile fixe raman pe terminalul utilizatorului pe o perioada predefinita individual in parametrii de functionare a fiecarui Cookie sau pana cand sunt sterse manual de catre utilizator.

O vizita pe acest site poate plasa cookie-uri cu urmatoarele scopuri:

  • Cookie-uri de performanta a site-ului (necesare pentru functionarea site-ului)
  • Cookie-uri de analiza a vizitatorilor (necesare pentru functionarea site-ului)
  • Cookie-uri de inregistrare (necesare pentru functionarea site-ului)
  • Cookie-uri pentru geotargetting
  • Cookie-uri pentru publicitate oferite de Facebook si Google

4. Ce fel de date contin Cookie-urile

Cookie-urile in sine nu solicita informatii cu caracter personal pentru a putea fi utilizate si, de regula, nu identifica in mod individual utilizatorii de internet ci doar ajuta la identificarea dispozitivului de pe care este accesat site-ul. Datele colectate prin utilizarea Cookie-urilor ajuta la facilitatea anumitor functionalitati pentru utilizator. Toate informatiile colectate de Cookie-uri sunt criptate intr-un mod care face imposibil accesul persoanelor neautorizate la ele si sunt folosite in comunicarea dintre serverul web si browserul web.

5. Stergerea Cookie-urilor

In general, o aplicatie folosita pentru accesarea paginilor web permite salvarea Cookie-urilor pe terminal in mod implicit. Aceste setari pot fi schimbate in asa fel incat administrarea automata a Cookie-urilor sa fie blocata de browser-ul web sau utilizatorul sa fie informat de fiecare data cand Cookie-uri sunt trimise catre terminalul sau. Informatii detaliate despre posibilitatile si modurile de administrare a Cookie-urilor pot fi gasite in zona de setari a aplicatiei (browser-ului web). Limitarea folosirii Cookie-urilor poate afecta anumite functionalitati ale paginii web.

5. De ce sunt importante cookie-urile?

Cookie-urile reprezinta unul dintre cele mai importante aspecte care stau la centrul functionarii eficente a Internetului. Acestea contribuie la generarea unei experiente de navigare adaptate preferintelor si intereselor fiecarui utilizator, facand intreaga experienta de navigare mai usoara.

Refuzarea sau dezactivarea Cookie-urilor este un drept individual si poate face anumite site-uri web imposibil de utilizat. De asemenea, refuzarea sau dezactivarea Cookie-urilor nu inseamna ca nu veti mai primi mesaje publicitare in mediul online, ci doar ca in afisarea acestor mesaje nu se va mai tine cont de preferintele si/sau interesele evidentiate prin comportamentul de navigare, colectat in mod normal de catre Cookie-uri pentru afisarea de continut relevant pentru utilizator.

Cookie-urilor care nu necesita inregistrarea sau autentificarea utilizatorului prin intermediului unui cont pot avea urmatoarele atributii:

  • Adaptarea continutului in functie de preferintele utilizatorului – categorii de produse si servicii
  • Afisarea de oferte adaptate in functie de interesele utilizatorilor
  • Setarea si afisarea diferitelor filtre setate de utilizator (filtre de protectie a copiilor privind continutul pe Internet, functii de Safe Search, Family Mode)
  • Setari privind limitarea numarului de afisaria unei reclame pentru un anumite grupuri de utilizatori sau chiar afisarea preturilor si ofertelor pentru diferite grupuri de utilizatori
  • Masurarea si optimizarea diferitelor tipuri de continut prin intermediul serviciilor de tip Analytics – care ajuta la monitorizarea si confirmarea traficului pe un site web, modul in care un utilizator ajunge pe un site web (surse: motoare de cautare, trafic direct, din alte website-uri etc) si implicit imbunatatirea site-ului web in beneficiul utilizatorilor

6. Securitate si confidentialitate

Cookie-urile nu sunt virusi. Acestea folosesc un format de tip plain text care este criptat de catre browserul web pentru a nu putea fi accesate de catre persoane neautorizate. Cookie-urile, atat cele fixe cat si per sesiune, nu contin bucati de cod si un pot fi executate, nu pot auto-rula, nu se pot replic, prin urmare nu pot fi considerate virusi deoarece nu indeplinesc aceste functii.

Cookie-uri pot fi utilizate totusi in scopuri negative de catre alte programe cu caracter rau intentionat care pot rula pe dispozitivele vizitatorilor deoarece stocheaza informatii despre preferintele si istoricul de navigare, atat pe un site anume cat si pe alte site-uri.

Multe solutii de tip anti-spyware detecteaza si marcheaza Cookie-urile pentru a fi sterse in cadrul procedurilor de detectie/scanare/stergere, situatie valabila uneori si in cazul anumitor programe de tip anti virus.

In general majoritatea browserelor web si dispozitivelor de accesare a Internetului dispun de sisteme si setari de confidentialitate privind diferite nivele de securitate si acceptare ale Cookie-urilor, precum si valabilitatea acestora, stergerea automata dupa ce utilizatorul a vizitat un anumit site web sau dupa inchiderea browserului web.

Protectia datelor personale si a identitatii este foarte importanta si reprezinta un drept legitim al fiecarui utilizator de internet. Este recomandat ca fiecare utilizator sa stie care sunt potentialele probleme pe care le pot crea cookie-urile, deoarece prin intermediul acestora se trimit informatii in ambele sensuri, intre browser si website.

Daca un atacator sau o persoana neautorizata intervine in comunicarea dintre browser si website, datele pot fi interceptate. Acest lucru se poate intampla, insa foarte rar, in cazul in care utilizatorii folosesc un calculator nesecurizat sau sunt conectati la o retea wireless nesecurizata, fara un antivirus/firewall activ.

Daca un website nu solicita browserului web sa utilizeze exclusiv canale criptate, atacatorii pot folosi aceasta vulnerabilitate pentru a pacalii browserele si pentru a trimite sau solicita infromatii prin canale nesecurizate. Aceste infromatii pot fi utilizate ulterior in scopuri negative.

Este extrem de important ca utilizatorii sa fie atenti atunci cand aleg metoda de conectare la Internet si implicit sa tina cont de toate masurile de protejare a informatiilor personale de care dispun, cum ar fi conectarea la internet doar din locuri cu conexiune securizata, utilizarea de dispozitive securizate, utilizarea unui antivirus, atentie sporita la accesarea si introducerea de date personale in locuri si terminale publice de acces la internet, utilizarea unor parole sigure si complexe etc.

Mai multe informatii privind accesarea si personalizarea acestor setari pot fi consultate in urmatoarele surse:

Pentru setarile cookie-urilor generate de terti, puteti consulta si site-ul: